Kreativní hledání zaměstnání

Kreativní hledání zaměstnání - proměňte své nedostatky na úspěch
V každé oblasti života je tvořivý přístup k řešení problémů užitečný a je přínosem. Tím spíše, pokud se jedná o trh práce, kde je při hledání zaměstnání velká konkurence.

Jedna věc je najít si práci, která vám přinese pravidelnou výplatu, ale jinak vám nedá nic - ani dobrý pocit, ani perspektivu na budoucí postup. A jiné je najít si práci, která vám dá víc než výplatu - práci, kterou budete dělat s radostí.
Důležité je, abyste co nejpřesněji věděli, jakou práci hledáte - abyste měli stanovený svůj cíl. Bez toho nemá smysl pokoušet se uplatnit jiné než běžné postupy získávání práce. Pokud tedy víte co chcete, můžete začít své hledání.

Vytvoření příležitosti
Pokud jste zaměstnáni, ale neděláte práci, kterou byste chtěli, zamyslete se nad tím, zda byste takovou práci nemohli dělat pro současného zaměstnavatele a to takovým způsobem, aby i zaměstnavatel z toho měl užitek. Jde tu o vytvoření nové pracovní příležitosti, která zároveň bude novou obchodní příležitostí pro firmu, která vás zaměstnává. Nejlepším příkladem tohoto postupu je objevení zásadního problému ve firmě a navržení šikovného řešení.

Pokud již existuje pozice, na kterou se chcete dostat, ale není volná, bude to těžší. V první řadě se musíte vyhnout tomu, aby vás podezřívali z úmyslu "zbavit se" vašeho šťastnějšího kolegy. Můžete se pokusit vytvořit alternativu k uvedenému pracovnímu místu tak, abyste namísto nahrazení kolegy s ním spolupracovali. Nejdůležitější je vše vymyslet tak, aby z toho měl zaměstnavatel zisk a nikoli pouze výdaje a starosti.

V obou případech se musíte připravit na to, že budete něco muset na určitý čas obětovat. Může vás čekat krátkodobé snížení platu, více času stráveného v práci, dokonce i riziko, že pokud to všechno nevyjde, pokud se nakonec ukáže, že jste to nezorganizovali správně, tak vás propustí. Proto si dopředu vše důkladně promyslete.

Nepřímé získání pracovního místa
Základem tohoto postupu je najít si pracovní místo u obchodního partnera té firmy, ve které chcete nakonec skončit. Jde o to, že u toho prvního pracovního místa nemusíte hledět na plat a výhodné pracovní podmínky, protože je to jen dočasné. Proto přijměte i nezajímavou práci, samozřejmě s ohledem na to, abyste přicházeli do kontaktu s lidmi vašeho "cílového" zaměstnavatele. Snažte se s těmito lidmi spřátelit a vycházet jim vstříc do té míry, jak vám to vaše pozice bude umožňovat. Po čase můžete vyjádřit své přání s nimi pracovat jako kolega a je pravděpodobné, že vám v tom pomohou.

Pokud se vám nepodaří získat práci u partnera vašeho budoucího zaměstnavatele, můžete zkusit alternativní spolupráci. Pokuste se dohodnout, že pro ně budete pracovat jako "subdodavatel", čili tzv.. prací na živnostenský list. Opět nemusíte dělat od začátku to, po čem toužíte. Hlavní je, že se dostanete do blízkosti lidí budoucího zaměstnavatele. Pokud se s nimi spřátelíte a prokážete své kvality a serióznost, můžete očekávat jejich podporu v případě, že se později pokusíte dohodnout s firmou na zaměstnaneckém vztahu.

Shrnutí
Kreativní hledání práce znamená, že se snažíte hledat nové možnosti a berete při tom také zájmy zaměstnavatele. Snažíte se najít soulad mezi tím, čeho chcete dosáhnout vy a tím, co je důležité pro organizace zaměstnavatelů. Vyžaduje to aktivní přístup a snahu o pochopení situace druhé strany. Není to snadné, ale je to cesta získat téměř jakoukoliv pracovní pozici.